۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد؛

اجرای ۳۳ پروژه تامین و تصفیه آب در مازندران

اجرای ۳۳ پروژه تامین و تصفیه آب در مازندران

ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: این شرکت در راستای تامین، تصفیه و توزیع آب بهداشتی ۳۳ پروژه ارتقای آب با پیشرفت ۵۰ درصد را در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد برارزاده گفت: با توجه به تعهدات سازمانی در حوزه کنترل کیفیت آب و فاضلاب بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در شش ماهه نخست امسال با هدف ارزیابی کیفیت آب و پساب انجام شد.

وی با بیان اینکه کنترل کیفیت آب آشامیدنی یک فرایند مهم است که اطمینان می‌دهد آب، سالم و قابل مصرف است، افزود: کنترل کیفیت آب آشامیدنی شامل تست‌ها و ارزیابی‌های شیمیایی و میکروبیولوژی است.

وی ادامه داد: ارزیابی کیفیت آب شرب مصرفی مردم شامل مراحل نمونه برداری، تست‌های فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژیکی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارزیابی استانداردهاست که در همین راستا شرکت آب و فاضلاب مازندران با برخورداری ۲۰ آزمایشگاه فعال و کادر تخصصی ۵۰ نفره در سطح استان، مسئولیت پایش، ارزیابی و کنترل کیفیت آب و پساب حاصل از تصفیه آب و فاضلاب را عهده دار است.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به اجرای شش هزار و ۴۰۹ آزمون شیمیایی، یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۰۵ آزمون ارزیابی کیفیت میکروبی آب و نیز ۱۵۰ نمونه آزمون‌های ارزیابی کیفیت بیولوژیکی آب منابع آبی و تصفیه خانه‌های آب در شش ماهه نخست سال‌جاری تصریح کرد: در این مدت ۵۵ هزار و ۴۸۸ آزمون ارزیابی عملکرد واحدهای تصفیه آب باهدف ارزیابی عملکرد ۶۸و احد تصفیه خانه آب و نیز دو هزار و ۴۹۷ آزمون در ۸ واحد تصفیه خانه فاضلاب انجام شد.

برارزاده خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تأمین، تصفیه و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی ۳۳ پروژه ارتقای کیفیت آب را در سطح شهر و روستا دارد که از این تعداد ۱۱ پروژه دارای پیشرفت ۱۰۰ درصدی، ۹ پروژه دارای پیشرفت بالای ۷۰ درصدی و۱۳ پروژه نیز با ظرفیت ۲۴۹ لیتر بر ثانیه و با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال اجرا دارد.

کد خبر 6256271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha